miercuri, 2 martie 2011

Alfa Romeo 4C

Cu siguranţă, noul concept prezentat de italieni la Salonul Auto Geneva 2011, Alfa Romeo 4C, reprezintă o noutate interesantă în istoria modernă a mărcii . Vorbim de o maşină sport cu două locuri şi motor central, care încearcă să descrie ce înseamnă esenţa unei maşini sport Alfa Romeo.

Dacă Alfa Romeo 8C este un coupe care aminteşte, destul de puternic, de maşinile Ferrari de acum câteva decenii, despre Alfa Romeo 4C putem spune că pare un concurent foarte potrivit pentru maşini actuale, cum ar fi Lotus Elise.

Alfa Romeo 4C are un bot ascuţit şi faruri prelungi, suprafaţa vitrată fiind destul de redusă, iar montanţii frontali negri dau impresia de carlingă de avion. În partea din spate a portierelor îşi găsesc locul două fante de aerisire proeminente , care, din punct de vedere al designului, înseamnă nişte linii şi muchii sofisticate.

Spatele este dominat de două blocuri optice rotunde, la fel ca la Alfa Romeo 8C, dar, spre deosebire de fratele mai mare, partea dorsală nu exprimă acea impresie de forţă sportivă, ci mai degrabă are influenţe racing ale anilor '70, exprimând faptul că vorbim de o maşină de categorie "muscă" (la fel ca Lotus Elise).Spre deosebire de modelele Alfa Romeo obişnuite, Alfa Romeo 8C are motorul plasat în spatele scaunelor, în poziţie centrală, iar tracţiunea este pe roţile din spate. Motorul, însă, este cunoscutul turbo Multi-Air de 1,8 litri, care dezvoltă 200 CP, iar cutia de viteze este una automată TCT, cu dublu ambreiaj.

Dată fiind masa de numai 850 kg a maşinii (graţie utilizării intensive a aluminiului şi fibrei de carbon), Alfa Romeo 4C este capabilă de performanţe excelente: 0-100 km/h în doar 5 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h. Bineînţeles, nu lipseşte sistemul DNA, iar distribuţia maselor pe punţi, de 40% pe faţă şi 60% pe spate, promite un comportament pe gustul piloţilor.

Alfa Romeo 4C nu este doar un show-car, deoarece prefigurează un model de serie care va apărea în 2012, cu destul de puţine modificări faţă de conceptul de la Geneva 2011. Rămâne de văzut feedback-ul entuziaştilor, după care aşteptăm cu nerăbdare noul model pe şosele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu