marți, 1 martie 2011

Noul Lamborghini Aventador

În sfârşit, noul Lamborghini Aventador LP700-4 este dezvăluit publicului la Salonul Auto Geneva 2011. Iată-l în toată splendoarea lui!

Este cazul ca Ferrari să înceapă să tremure? Ei bine, cu siguranţă cei de la Lamborghini asta speră. Şi au toate motivele, deoarece Lamborghini Aventador LP700-4 chiar arată ca un demon pe patru roţi.Am văzut din imaginile spion că noul Lambo se anunţa mai ceva decât Reventon , iar rezultatul nu dezamăgeşte: Lamborghini Aventador are un design extrem de agresiv, dar şi familiar, fiind foarte uşor de identificat ca un supercar produs de firma din Sant'Agata Bolognese.

Spoilerul frontal beneficiază de două imense grile de aerisire laterale, care încadrează un mic splitter, în timp ce "privirea" farurilor contribuie la nota de super-agresivitate a lui Aventador. Noul model te domină şi prin cele două mari guri de aerisire de pe laterale, din spatele portierelor, fantele din spatele geamurilor devenind aproape insignifiante.

Spatele maşinii este conceput într-o manieră Mad Max, fiind clară grija pentru aerodinamică şi tehnologie. Stopurile sunt foarte agresive, dar aproape că se pierd în aspectul foarte tehnic, dominat de alte două fante de aerisire, evacuarea centrală şi capota motorului, cu un fel de lunetă în trepte. Decuparea panourilor caroseriei lui Avendator aminteşte foarte mult de carlinga unui avion de vânătoare.

Imagine care aproape se transpune şi în interior, unde şoferul este gratulat cu o multitudine de comenzi. Este clar: epoca modernă a telecomunicaţiilor nu putea ocoli Lamborghini, aşa încât Aventador are o consolă centrală garnisită cu multe comenzi şi un display color. Principial, vorbim de un sistem derivat din MMI-ul de la Audi.
În spatele scaunelor regăsim, după cum era normal, un V12 aspirat de 6,5 litri, care dezvoltă o putere maximă de 700 CP la 8.250 rpm, în condiţiile în care este mai uşor cu 18 kg decât motorul de pe Murcielago, dar şi mai potent decât acesta. În plus, italienii se laudă că noul motor este cu 20% mai econom - lucru pe care ne îndoim că pasionaţii îl vor băga în seamă.

Masa totală a lui Lamborghini Aventador se cifrează la 1.575 kg, graţie construcţiei şasiului şi panourilor caroseriei din materiale uşoare. De exemplu, structura monococă a compartimentului pentru pasageri este din fibră de carbon, fiind dezvoltată împreună cu Boeing Aerospace, iar structura de rezistenţă a caroseriei şi componentele suspensiei sunt realizate din aluminiu şi magneziu.Jantele sunt de 19 inch pe faţă, respectiv 20 inch pe spate, fiind încălţate cu pneuri Pirelli P Zero (255/35 ZR 19 pe faţă, respectiv 335/30 ZR 20 pe spate), în timp ce discurile ceramice de frână sunt standard (cele din faţă având un diametru de 40 cm. Transmisia lui Aventador este, evident, integrală, iar suspensia nu renunţă la sistemul hidraulic, prin care garda la sol poate fi mărită cu 4 cm, la viteză mică, atunci când se trece peste hopuri.

Mai rămâne de văzut cât costă Lamborghini Aventador LP70-4. Preţul este estimat, pentru moment, la 270.000 euro, o valoare foarte tentantă date fiind performanţele la nivelul unor maşini care sunt cotate la un milion de euro. Cu diferenţa că Murcielago se va produce într-o serie mai mare de exemplare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu