Renault R-Space Concept a fost spionat înaintea apariţiei în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2011. Dar acum avem posibilitatea să vedem mult mai bine ce înseamnă acest concept, care prefigurează, fără doar şi poate, viitorul design al monovolumelor Renault.
De fapt, Renault R-Space este al doilea concept pe care francezii îl expun la salonul elveţian, alături de Renault Captur Concept. Designerii spun despre R-Space că prefigurează o nouă nişă, a maşinilor de familie sportive. Iar designul conceptului este clar că le dă dreptate.
Renault R-Space este un monovolum foarte compact, având o lungime de 4,25 metri, roţile plasate foarte aproape de extremităţi indicând un ampatament foarte generos. Faţă de un monovolum obişnuit, precum Renault Scenic, R-Space nu este aşa de înalt, iar liniile caroseriei şi profilarea suprafeţei vitrate duc la o puternică impresie de dinamism.
Partea frontală impunătoare afişează o imagine de marcă serioasă şi bine conturată , în mijlocul grilei înguste tronând rombul Renault, care este flancat pe margini de faruri lin conturate, subliniate de fante de aerisire laterale. Suprafaţa vitrată este foarte mare, parbrizul continuându-se cu un acoperlş panoramic din sticlă, garnisit cu o soluţie de design care încearcă să amintească de Renault Sport.
În ce priveşte portierele, cele din spate se deschid în sens invers, iar montantul central lipseşte. Geamurile laterale au un design neobişnuit şi am putea spune chiar îndrăzneţ pentru acest domeniu, împreună cu paleta coloristică interesantă contribuind la senzaţia de dinamism a maşinii, dar şi de eleganţă.
Interiorul lui Renault R-Space este un univers foarte interesant. În faţă, maşina pare să îşi îmbrace pasagerii într-un stil "cocoon", scaunele având un design fluid, la fel ca şi bordul amplu, dominat de marele volan cu un aspect futurist. Dacă iluminarea interioară te duce cu gândul la sofisticat, nu la fel putem spune despre spaţiul din spate, conceput ca un fel de... banchetă din lego. Bizar sau inedit, rămâne la latitudinea privitorului să aleagă.
Chiar dacă maşina arată sportiv, motorul este mai degrabă specific maşinilor economice. Este vorba de un propulsor în doar 3 cilindri, de 900 cmc şi beneficiind de injecţie directă şi turbo. Puterea maximă se cifrează la 110 CP, iar cuplul motor maxim atinge valoarea de 160 Nm.Vorbim de un motor mic, dar care se dovedeşte foarte performant, Renault R-Space anunţând performanţe precum 11 secunde pentru demarajul 0-100 km/h sau o viteză maximă de 200 km/h. Bineînţeles, consumul mediu este foarte redus, cifrându-se la 2,28 litri/100 km, iar emisiile de CO2 fiind de 95 g/km (motorul beneficiază de sistem automat start/stop, iar cutia de viteze este automată, cu dublu ambreiaj).
Articol preluat de pe www.promotor.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu