Surprize-surprize: cel mai puternic Audi A1 nu este Audi RS1, ci acest A1 Clubsport quattro, prezentat la întrunirea fanilor VAG de la Worthersee. O mică bombă pe roţi, de 500 CP, cu un look demenţial şi, din păcate, doar unicat.
Fanii micului Audi A1 aşteaptă deja cu nerăbdare versiunea mini-hot-hatch RS1, însă, cu ocazia Worthersee Tour 2011, germanii le oferă acestora o surpriză foarte plăcută: showcar-ul Audi A1 Clubsport quattro.Un concept foarte agresiv, care promite să inspire mulţi tuneri de Audi A1 şi care sperăm că va împrumuta multe elemente viitorului vârf de gamă Audi RS1. Partea frontală este dominată de grila împletită, care nu este denaturată de plăcuţa de înmatriculare, iar sigla Audi este foarte bine evidenţiată.
De mari dimensiuni sunt şi grilele laterale din spoiler, în timp ce capota beneficiază şi ea de fante de aerisire, dar mai decente, nu aşa de impozante. Partea frontală este garnisită şi cu ornamente din fibră de carbon, iar farurile cu fond negru au şi o mică "geană" roşie, pentru a sublinia caracterul foarte nervos al maşinii.
Chiar dacă Audi A1 Clubsport quattro rămâne doar la stadiul de showcar unicat, dedicat întâlnirii Worthersee Tour 2011, maşina va putea fi "testată" în mediul virtual între 1 şi 4 iunie, în Need for Speed World, unde va putea fi "închiriată" gratis de pasionaţi.
Sursa:ProMotor.ro
Fanii micului Audi A1 aşteaptă deja cu nerăbdare versiunea mini-hot-hatch RS1, însă, cu ocazia Worthersee Tour 2011, germanii le oferă acestora o surpriză foarte plăcută: showcar-ul Audi A1 Clubsport quattro.Un concept foarte agresiv, care promite să inspire mulţi tuneri de Audi A1 şi care sperăm că va împrumuta multe elemente viitorului vârf de gamă Audi RS1. Partea frontală este dominată de grila împletită, care nu este denaturată de plăcuţa de înmatriculare, iar sigla Audi este foarte bine evidenţiată.
De mari dimensiuni sunt şi grilele laterale din spoiler, în timp ce capota beneficiază şi ea de fante de aerisire, dar mai decente, nu aşa de impozante. Partea frontală este garnisită şi cu ornamente din fibră de carbon, iar farurile cu fond negru au şi o mică "geană" roşie, pentru a sublinia caracterul foarte nervos al maşinii.
Spatele lui Audi A1 Clubsport quattro este dominat de un imens eleron pe hayon, care face un cuplu interesant cu difuzorul din spoiler. Partea centrală a spatelui este vopsită în negru, integrând într-o formă foarte sportivă stopurile roşii.
Ar putea să pară ciudată lipsa evacuărilor - însă acestea au fost mutate pe laterale, în spatele portierelor, având ieşiri ovale de mari dimensiuni. Tot în partea laterală, portierele şi aripile au fost lăţite, pemiţând astfel plasarea unor fante de aerisire pentru frâne chiar în spatele aripilor faţă.
Jantele de 19 inch un un design unic "Turbine", fiind finisate în alb şi negru, cu partea centrală roşiatică. Pneurile cu talon foarte jos au dimensiunea de 255/35 ZR 19, iar în faţă sistemul de frânare este dotat cu discuri ceramice, ventilate şi având etriere cu şase pistonaşe.
La nivel tehnic, Audi A1 Clubsport quattro preia motorul în cinci cilindri, de 2,5 litri şi dotat cu sistem turbo, de peAudi TT RS. Însă, dacă pe roadster vorbim de o putere maximă de 340 CP, în cazul showcar-ului A1 puterea a fost dusă până la o valoare de 503 CP, în timp ce cuplul motor maxim ajunge la 660 Nm, obţinuţi între 2.500 şi 5.300 rpm.
Aspectul lui Audi A1 Clubsport quattro este definitivat prin combinaţia de alb Glacier White pentru caroserie, respectiv negru High Gloss pentru acoperiş, montanţi şi carcasele oglinzilor. Mai mult, plafonul este realizat din CFRP (polimer ranforsat cu fibră de carbon), pentru un centru de greutate mai coborât .
Evident performanţele sunt de excepţie, Audi A1 Clubsport quattro anunţând un demaraj 0-100 km/h în doar 3,7 secunde, respectiv 0-200 km/h în 10,9 secunde. Cuplul generos asigură o repriză 80-120 km/h în doar 2,4 secunde în treapta a 4-a, iar viteza maximă a fost limitată la 250 km/h, deşi maşina ar putea atinge fără probleme 300 km/h.
Având o masă proprie de 1.390 kg, o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, transmisie integrală quattro şi o suspensie racing reglabilă, Audi A1 Clubsport quattro anunţă o manevrabilitate de excepţie pe circuit, mai ales că, în locul scaunelor spate, maşina beneficiază de o bară de rigidizare, unde pot fi depozitate şi căştile pilotului şi copilotului.
Consola centrală şi feţele uşilor sunt finisate atât în Alcantara, cât şi în CFRP, iar indicatoarele de bord sunt clasice şi departajate într-un mod inedit, turometrul având fundal roşiatic. Pentru a sublinia caracterul purist, maşinu este dotată cu sistem multimedia MMI, locul acestuia fiind luat de trei mici cadrane sport, pentru presiunea uleiului, presiunea turbo şi voltajul sistemului electric.
Interiorul showcarului este conceput într-un stil relativ spartan, fiind dedicat celor care apreciază adrenalina din plin. Astfel, volanul are un design inedit, fiind îmbrăcat în Alcantara şi având inserţii din CFRP. Manetele din spatele volanului au fost înlocuite cu butoane, plasate ergonomic pe acesta.
Scaunele racing, cu centuri cu prindere în patru puncte, au fost preluate direct de pe Audi R8 GT, având carcasa ranforsată cu CFRP, iar măciulia manetei schimbătorului de viteze este realizată din aluminiu, în timp ce pedalierul perforat este din inox. Per total, ambianţa sportivă este una foarte reuşită.
Sursa:ProMotor.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu