Aşa cum era de aşteptat, modelul pe care Aston Martin îl descrie drept "cel mai luxos automobil de oraş" nu prea se vinde. Se pare că producătorul britanic a dat-o în bară rău de tot cu această Toyota iQ burduşită cu embleme A.M. şi exagerat de scumpă pentru ceea ce ştie să facă.
Dar din ce cauze nu a reuşit micul Cygnet să satisfacă cifra de vânzări la care se aştepta directorul general executiv Aston Martin, Dr. Ulrich Bez? Păi, este destul de logic...
Unu la mână - cei care-şi permit un Aston Martin sau orice altă maşină purtătoare a unei sigle exclusiviste şi plină de pedigree competiţional nu ar da 38.000 de euro pentru o conservă echipată cu un motor de 1,33 litri şi 98CP, care înainte de "operaţia estetică" a britanicilor era o simplă Toyota iQ în valoare de numai 13,000 de euro.
În al doilea rând – dacă îi spui prietenei tale că ţi-ai cumpărat un Aston Martin, aceasta s-ar aştepta să o scoţi seara la restaurant într-un GT britanic mai puternic decât un Mercedes-Benz C63 AMG, mai frumos decât cerul sângeriu de la apus, şi care să cânte din toţi cei 12 cilindri ai săi mai bine decât Pavarotti. În niciun caz o Toyota iQ cu exces de zel.
Boss-ul Aston Martin a declarat de curând că vânzările slabe ale lui Cygnet se pot atribui faptului că nu au destule pe stoc, ca să satisfacă "cererea în continuă creştere" pentru acest model. Serios? Ce c****t de explicaţie mai e şi asta? Până şi un puştiulică de clasa a 8-a ştie s-o mintă pe mama lui mai bine de atât când aceasta bănuieşte că plodul ei s-a apucat de fumat. Subsemnatul, de exemplu, a reuşit s-o păcălescă pe mama sa timp de un an de zile în privinţa acestui lucru, şi sunt sigur că mulţi dintre voi aţi făcut cam la fel.
Din păcate, Dr. Ulrich Bez nu va putea face acelaşi lucru cu noi sau cu investitorii Aston Martin. Acum e momentul în care acesta ar trebui să se sfătuiască bine cu membrii comisiei de conducere Aston Martin despre ce trebuit făcut în privinţa vânzărilor slabe ale lui Cygnet, dacă vor ca acest model să aducă profit companiei britanice în următorul an de zile.
A.M. nu-şi permite să piardă prea mulţi bani fiindcă asta ar însemna că majoritatea investitorilor şi-ar vinde cât mai repede acţiunile pe preţuri de nimic, iar toată acestă "greutate financiară" ar cade pe umerii lui David Richards, cel care în 2007 a cumpărat constructorul britanic de la Ford pentru 925 de milioane de dolari.
Totuşi, Bez a menţionat că inginerii Aston Martin plănuiesc să convertească micul Cygnet într-un automobil electric pentru 2012, în speranţa că acest lucru ar atrage o clientelă formată din oameni avuţi care sunt pro eco sau se ocupă cu tot ceea ce ţine de afaceri eco. Adică genul ăla de indivizi bogaţi dar prefăcuţi sau zgârciţi, care pentru cei câţiva kilometri de la casa lor până la serviciu nu doresc să meargă cu Aston-urile lor V8 Vantage, DB9, Virage, DBS, V12 Vantage sau One-77, ci cu o maşină care să pape un pic mai puţină benzină decât cele enumerate anterior. "Admirabilă" clientelă, nu-i aşa?
Sursa:TopGear.ro
Dar din ce cauze nu a reuşit micul Cygnet să satisfacă cifra de vânzări la care se aştepta directorul general executiv Aston Martin, Dr. Ulrich Bez? Păi, este destul de logic...
Unu la mână - cei care-şi permit un Aston Martin sau orice altă maşină purtătoare a unei sigle exclusiviste şi plină de pedigree competiţional nu ar da 38.000 de euro pentru o conservă echipată cu un motor de 1,33 litri şi 98CP, care înainte de "operaţia estetică" a britanicilor era o simplă Toyota iQ în valoare de numai 13,000 de euro.
În al doilea rând – dacă îi spui prietenei tale că ţi-ai cumpărat un Aston Martin, aceasta s-ar aştepta să o scoţi seara la restaurant într-un GT britanic mai puternic decât un Mercedes-Benz C63 AMG, mai frumos decât cerul sângeriu de la apus, şi care să cânte din toţi cei 12 cilindri ai săi mai bine decât Pavarotti. În niciun caz o Toyota iQ cu exces de zel.
Boss-ul Aston Martin a declarat de curând că vânzările slabe ale lui Cygnet se pot atribui faptului că nu au destule pe stoc, ca să satisfacă "cererea în continuă creştere" pentru acest model. Serios? Ce c****t de explicaţie mai e şi asta? Până şi un puştiulică de clasa a 8-a ştie s-o mintă pe mama lui mai bine de atât când aceasta bănuieşte că plodul ei s-a apucat de fumat. Subsemnatul, de exemplu, a reuşit s-o păcălescă pe mama sa timp de un an de zile în privinţa acestui lucru, şi sunt sigur că mulţi dintre voi aţi făcut cam la fel.
Din păcate, Dr. Ulrich Bez nu va putea face acelaşi lucru cu noi sau cu investitorii Aston Martin. Acum e momentul în care acesta ar trebui să se sfătuiască bine cu membrii comisiei de conducere Aston Martin despre ce trebuit făcut în privinţa vânzărilor slabe ale lui Cygnet, dacă vor ca acest model să aducă profit companiei britanice în următorul an de zile.
A.M. nu-şi permite să piardă prea mulţi bani fiindcă asta ar însemna că majoritatea investitorilor şi-ar vinde cât mai repede acţiunile pe preţuri de nimic, iar toată acestă "greutate financiară" ar cade pe umerii lui David Richards, cel care în 2007 a cumpărat constructorul britanic de la Ford pentru 925 de milioane de dolari.
Totuşi, Bez a menţionat că inginerii Aston Martin plănuiesc să convertească micul Cygnet într-un automobil electric pentru 2012, în speranţa că acest lucru ar atrage o clientelă formată din oameni avuţi care sunt pro eco sau se ocupă cu tot ceea ce ţine de afaceri eco. Adică genul ăla de indivizi bogaţi dar prefăcuţi sau zgârciţi, care pentru cei câţiva kilometri de la casa lor până la serviciu nu doresc să meargă cu Aston-urile lor V8 Vantage, DB9, Virage, DBS, V12 Vantage sau One-77, ci cu o maşină care să pape un pic mai puţină benzină decât cele enumerate anterior. "Admirabilă" clientelă, nu-i aşa?
Sursa:TopGear.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu