Amatorii de fiţe 4x4 vor avea parte de primul SUV din istoria Maserati în anul 2013. Noul SUV de lux va fi bazat pe platforma tehnică a lui Jeep Grand Cherokee şi va încerca să rupă canoanele de design ale acestui segment.
Colaborarea dintre concernul Fiat şi grupul Chrysler se va fructifica, în 2013, cu apariţia unui SUV Maserati, care va fi bazat pe platforma tehnică a lui Jeep Grand Cherokee, dar va oferi sportivitate şi lux la un nivel mult mai ridicat. Model confirmat chiar de Marchionne, boss-ul noii alianţe.
Este clar că noul SUV Maserati are ca ţintă principală cunoscutul deja Porsche Cayenne, pe care italienii speră să îl atace frontal atât prin design, cât şi prin tehnologia 4x4 de origine Jeep, cât, mai ales, prin grupurile motopropulsoare de origine Ferrari. Aşadar, chiar dacă nu vom vedea prea curând un SUV Ferrari, măcar vom avea parte de un SUV motorizat de Ferrari...
Cum ar putea arăta acest SUV Maserati, încearcă să ne dea o idee germanii de la AutoBild - vezi aici imaginile. Atenţie, vorbim de un design total diferit de al conceptului Maserati Kubang, propus de Giugiaro în 2003.
Tot ei sunt în măsură să ne ofere şi primele informaţii despre ce va aduce noul model la nivel tehnic. În primul rând, noul SUV Maserati va fi produs la Detroit, în aceeaşi uzină care asamblează şi Jeep Grand Cherokee - ceea ce promite un preţ avantajos, care să ajute noul SUV să se impună pe piaţa nord-americană.
În privinţa platformei tehnice, este clar că vom avea de a face cu un tren de rulare mai sportiv, dotat cu suspensie pneumatică, un sistem de direcţie îmbunătăţit faţă de Grand Cherokee şi un sistem de frânare semnat Brembo, în timp ce sistemul 4x4 va fi acelaşi de la SUV-ul american.
Motorizările sunt un punct foarte important. Propulsorul de top va fi un V8 de origine Ferrari, care va dezvolta peste 400 CP, existând posibilitatea unei versiuni supraalimentate (deocamdată iese din discuţie adoptarea marelui V8 de peste 6 litri cilindree, de pe versiunile sportive americane SRT.
Motorul pe benzină de bază va fi un V6 Pentastar, revizuit în profunzime, care ar trebui să ofere minimum 300 CP şi un consum mult mai bun decât pe maşinile americane. În special pentru piaţa europeană, se pare că inginerii vor opta pentru un diesel fabricat de specialistul VM (care echipează cu diesel-uri modelele Jeep şi Chrysler pentru Europa). Acest diesel va avea 3,0 litri, o putere în jurul a 275 CP şi va fi cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte, furnizată de ZF.
Un aspect important va fi conceperea unui interior la standarde calitative mult mai ridicate decât ceea ce oferă acum americanii. Lucru absolut necesar pentru ca SUV-ul Maserati să poată face faţă lui Porsche Cayenne, dar şi vârfurilor de gamă ale celorlalte SUV-uri de lux de pe piaţă.
Rămâne de văzut dacă italienii ne vor gratula cu un concept al SUV-ului Maserati în 2012, precum şi dacă vor oferi o versiune hibrid (lucru absolut necesar la jumătatea acestui deceniu).
Este clar că noul SUV Maserati are ca ţintă principală cunoscutul deja Porsche Cayenne, pe care italienii speră să îl atace frontal atât prin design, cât şi prin tehnologia 4x4 de origine Jeep, cât, mai ales, prin grupurile motopropulsoare de origine Ferrari. Aşadar, chiar dacă nu vom vedea prea curând un SUV Ferrari, măcar vom avea parte de un SUV motorizat de Ferrari...
Cum ar putea arăta acest SUV Maserati, încearcă să ne dea o idee germanii de la AutoBild - vezi aici imaginile. Atenţie, vorbim de un design total diferit de al conceptului Maserati Kubang, propus de Giugiaro în 2003.
Tot ei sunt în măsură să ne ofere şi primele informaţii despre ce va aduce noul model la nivel tehnic. În primul rând, noul SUV Maserati va fi produs la Detroit, în aceeaşi uzină care asamblează şi Jeep Grand Cherokee - ceea ce promite un preţ avantajos, care să ajute noul SUV să se impună pe piaţa nord-americană.
În privinţa platformei tehnice, este clar că vom avea de a face cu un tren de rulare mai sportiv, dotat cu suspensie pneumatică, un sistem de direcţie îmbunătăţit faţă de Grand Cherokee şi un sistem de frânare semnat Brembo, în timp ce sistemul 4x4 va fi acelaşi de la SUV-ul american.
Motorizările sunt un punct foarte important. Propulsorul de top va fi un V8 de origine Ferrari, care va dezvolta peste 400 CP, existând posibilitatea unei versiuni supraalimentate (deocamdată iese din discuţie adoptarea marelui V8 de peste 6 litri cilindree, de pe versiunile sportive americane SRT.
Motorul pe benzină de bază va fi un V6 Pentastar, revizuit în profunzime, care ar trebui să ofere minimum 300 CP şi un consum mult mai bun decât pe maşinile americane. În special pentru piaţa europeană, se pare că inginerii vor opta pentru un diesel fabricat de specialistul VM (care echipează cu diesel-uri modelele Jeep şi Chrysler pentru Europa). Acest diesel va avea 3,0 litri, o putere în jurul a 275 CP şi va fi cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte, furnizată de ZF.
Un aspect important va fi conceperea unui interior la standarde calitative mult mai ridicate decât ceea ce oferă acum americanii. Lucru absolut necesar pentru ca SUV-ul Maserati să poată face faţă lui Porsche Cayenne, dar şi vârfurilor de gamă ale celorlalte SUV-uri de lux de pe piaţă.
Rămâne de văzut dacă italienii ne vor gratula cu un concept al SUV-ului Maserati în 2012, precum şi dacă vor oferi o versiune hibrid (lucru absolut necesar la jumătatea acestui deceniu).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu