marți, 18 octombrie 2011

Marile speranţe - Range Rover Evoque

Cel mai mic model vândut momentan de Range Rover a sosit în România. Am testat versiunea spectacol Coupe SD4 Dynamic Plus.Un singur om poate privi maşina asta fără a simţi nevoia bruscă de a o cumpăra. Chuck Norris. În rest, toţi cei care ne vom întâlni pe stradă cu această creaţie minunată vom fi puşi în situaţia de a ne gândi cum să facem să avem una. Range Rover Evoque este cel mai spectaculos SUV lansat vreaodată în producţia de serie dacă nu cumva cea mai spectaculoasă maşină care a ajuns vreodată să circule pe străzi.


O isterie asemănătoare a mai fost provocată de X6 dar în cazul lui Evoque lucrurile sunt duse la extrem.Personal, încă am probleme la a mă adapta la ideea că acesta nu este un concept, nu este un prototip, pur şi simplu aşa au scos maşina la vânzare. Remarcabil. Construit pe baza platformei modificate a lui Freelander 2,Evoque este cel mai mic, mai uşor şi mai accesibil Range Rover construit vreodată. Avea nevoie marca de lux LR de aşa ceva? Cu siguranţă, da. Evoque va fi maşina care va aduce cifre de vânzări considerabile peste tot în lume fie ca a doua maşină a unei familii care deţine deja un RR fie ca model de start pentru cineva care abia intră în universul mărcii britanice.Principalii concurenţi ai lui Evoque sunt BMW X1 şi Audi Q3 dar aceste modele se bat exclusiv cu versiunea în cinci uşi. 

Adăugaţi o legendă



































Modelul Coupe, testat de noi aici, nu are momentan concurent. De aceea, Evoque Coupe va deveni o maşină cult a lumii auto, un fel de MINI al lumii SUV-urilor compacte. Un iPhone în lumea maşinilor 4x4. O maşină care merită toate premiile de design din lume. Nimic nu va mai arăta vreodată astfel, nimic nu va mai avea un succes atât de mare. Fără concurenţă directă, Evoque Coupe este o maşină care va aduce enorm de multe beneficii capitalului de imagine al mărcii şi cu siguranţă va fi cumpărat de oameni cu personalitate puternică, oameni pentru care designul vine pe primul plan. Întrebarea este acum dacă RR a reuşit cumva să construiască o maşină care să fie şi să funcţioneze la fel de spectaculos precum arată. Ideal ar fi ca preţul mare pe care îl plăteşti în final pentru o versiune echipată să fie justificat deplin nu doar de design.




Versiunile în trei uşi nu trebuie privite ca fiind maşini total lipsite de ergonomie. Deşi formele pătrăţoase ale exteriorului dau impresia unui interior mic, adevărul este altul. Spaţiul interior este mai mult decât satisfăcător, atât pentru pasagerii din faţă cât şi pentru cei din spate. La 1.82 metri înălţime ai loc suficient la cap, umeri şi genunchi, dacă ocupantul locului din faţa ta nu exagerează cu mutatul scaunului spre înapoi. Un mic inconvenient pentru pasagerii din spate este accesul în maşină.
Dacă portierele ar fi fost decupate mai generos, situaţia ar fi fost alta. În versiunile de top, scaunele faţă au comandă electrică pentru a culisa înainte şi înapoi dar acest lucru nu ajută foarte mult pentru că oricum spaţiul de acces este prea îngust. Portbagajul este deosebit de generos, el are în standard 550 de litri care pot creşte după rabatarea banchetei la 1.350 de litri. Accesul la portbagaj este o altă problemă datorată formei, hayon-ul este mic şi nu se deschide foarte sus. Aceeaşi persoană de 1.82 metri înălţime care are mult loc în spate, va da cu capul în hayon când încarcă portbagajul.
Pentru că tot am menţionat de versiuni, pe lângă faptul că este disponibil în două versiuni de carsoerie, Evoque poate avea un interior orientat către confort sau unul foarte sportiv, în funcţie de echiparea aleasă. Sfatul meu ar fi să NU alegeţi echipările Dynamic şi Dynamic Plus deoarece ele vin cu scaunele faţă tip-scoică, probabil cele mai sportive scaune montate vreodată pe un Range Rover. Ele arată senzaţional, au o susţinere bună pentru tot corpul dar în ciuda reglajelor electrice sunt prea tari şi parcă un Range Rover ar trebui să fie confortabil în primul şi în primul rând. În plus, mai apare o problemă. Pentru că toţi clienţii Land Rover vor o poziţie de conducere înaltă, aceasta a fost păstrată drept ingredient şi pentru Evoque. Scaunele super-sport cu poziţie de conducere LR nu prea funcţionează, sunt şanse să apară dureri de spate sau disconfort după parcurgerea de distanţe lungi. Slavă Domnului că există echiparea Prestige cu scaune-fotolii.


Sursa:Promotor.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu